Puur Mindset Academy ...

6 Gouden Tips voor Meer Regie over Jouw Leven

Gemiddelde leestijd: 29 minuten

In dit blogartikel deel ik 6 gouden tips met je om meer regie over je leven te krijgen. Met dit waardevolle informatie uit dit artikel kan je ook gelijk zelf aan de slag. Kortom, een goed begin om je leven te leven op jouw voorwaarden: “Live Life On Your Terms”.

Wat betekend meer regie over je leven? Dat betekend dat jíj bepaald hoe jij je leven invult en dat je je niet laat (af)leiden of tegenhouden door anderen. Denk er eens goed over na wat je liever wilt.

Wil jij alleen een’ personage’ in jouw leven zijn, die zich (onbewust) laat besturen óf ben jij liever de regisseur van jouw leven waarbij jíj bepaald hoe jouw leven er uit ziet en het leven leeft zoals jij dat het allerliefst doet?

Inhoudsopgave


1. Reset je mindset

Wat je ooit ook maar wilt veranderen in je leven, bewustwording is the key! Zonder bewustwording gaat er nooit iets veranderen en zal je steeds weer terugvallen in een oud patroon. Ik geef toe, het kan best confronterend zijn om kritisch naar jezelf te kijken, maar inzicht en bewustwording van je eigen gedachten en gedrag zijn nodig om helderheid te krijgen.

Hierdoor ga je jezelf beter begrijpen, zal je bepaalde patronen/gewoontes gemakkelijker los kunnen laten en ontstaat er ruimte voor groei en verandering.

Hieronder leg ik je uit hoe dit werkt. Waar je vandaan komt, hoe je bent opgegroeid of wat je allemaal hebt meegemaakt, heeft jou allemaal gevormd tot wie je nu bent. Maar het behoort ook tot het verleden en daar verander je helemaal niets meer aan.

Wat je wel kunt veranderen zijn de gedachten die je eraan over hebt gehouden, ofwel je mindset (jouw manier van denken). Deze gedachten vormen gedurende je leven, jouw persoonlijke overtuigingen. Ze bepalen hoe jij naar jezelf kijkt, hoe jij denkt over je kwaliteiten en hoe jij reageert op bepaalde situaties en gebeurtenissen in het (dagelijks) leven.

Jouw mindset is ontstaan vanaf je geboorte en gevormd door o.a. je ouders, omgeving (vrienden, familie, school) en de maatschappij. Echter zijn deze gedachten/overtuigingen vaak niet gebaseerd op één en dezelfde waarheid en sommige (belemmerende) gedachten kunnen je behoorlijk in de weg zitten. Ze kunnen je tegenhouden om het leven te leven zoals je dit eigenlijk het liefst zou willen.

Voordat je nu op hoge poten naar je ouders stapt om ze “hartelijk te bedanken” voor alle beperkte gedachten en angsten in je hoofd, moet je weten dat ook hún mindset is gevormd gedurende hun leven en dat jouw brein de dingen die jij geleerd hebt automatisch tot waarheid heeft gemaakt.

Misschien is het dan ook gelijk goed om te weten dat er meerdere waarheden zijn en er dus niets fout is aan jouw mindset. Het is een aangeleerd patroon, maar die kan er wel voor zorgen dat jij ergens flink in vastloopt.

Goed nieuws! Gedachten kan je veranderen en daarmee een ‘vastgeroest’ patroon doorbreken. Zie jouw brein als een harde schijf vol met informatie die je vanaf je geboorte hebt opgeslagen. Die harde schijf, jouw brein dus, kan je ook weer ‘resetten’ of ‘overschrijven’. Hoe jij in het leven staat heeft dus alles te maken met jouw gedachten.

Vul jij jouw brein met positieve gedachten, dan komt er ook positiviteit uit jou en komt er positiviteit naar je toe. Zo ook met negativiteit. Zweverig? Alles behalve, het is eigenlijk heel logisch en eenvoudig. Oké, het resetten van je mindset vergt natuurlijk wat training, maar veel ingewikkelder dan dat hoeft het niet te zijn. Wanneer je dit consequent doet, zal je in korte tijd al een positief verschil merken, waardoor je makkelijker zal doorzetten.

Je gaat anders naar de dingen kijken en zowel positiever als sterker in het leven staan, wat uiteindelijk je leven voorgoed zal veranderen! Met een ‘vernieuwde’ mindset zal je beter in staat zijn om meer regie over jouw leven te krijgen en het leven te gaan leven zoals jij dit het liefst doet, maar tot nu toe niet gedaan hebt.

2. Jezelf op 1

Jezelf op één zetten voelt voor jou misschien wat onnatuurlijk en egoïstisch. Je wilt je tenslotte richten op anderen om er voor hen te kunnen zijn. Die gedachte is natuurlijk mooi, maar toch is het egoïstischer als je niet eerst aan jezelf denkt! Jezelf niet op één zetten betekend namelijk dat jij jezelf niet de moeite waard vind en wat heb jij een ander te geven als jij jezelf al niet eens belangrijk genoeg vind?

Denk eens aan het bekende zuurstofmasker in het vliegtuig. Daar krijg je elke keer weer te horen hoe belangrijk het is dat je altijd eerst jezelf helpt en dan pas je kind/een ander.

Wat denk je dat er gebeurt als jij maar blijft volhouden dat aan jezelf denken egoïstisch is? Leg jij liever ter plekke het loodje in dat vliegtuig dan eerst jezelf te helpen en vervolgens de ander? Tja, daar lig je dan met al je goede bedoelingen.

Hetzelfde geldt voor het altijd maar ‘pleasen’ van anderen, altijd klaar staan voor anderen en jezelf vervolgens helemaal wegcijferen. Al die ballen kan je best een tijdje hoog houden, maar dat houd een keer op. Je lontje wordt steeds korter en dan ineens BAM! Daar zit je dan volledig opgebrand thuis. Van welke waarde zal je dan zijn voor jezelf en anderen?

Precies! Wat je zelf niet hebt, kun je ook niet aan een ander geven.

Dus, wil jij van (grote) waarde zijn voor anderen? Zorg dan vanaf vandaag dat jij jezelf de moeite waard gaat vinden! Leg de lat niet zo hoog voor jezelf en stop met jezelf te vergelijken met anderen of te voldoen aan maatschappelijke maatstaven. Ga vanaf nu inzien dat jij goed bent, precies zoals je nu bent, dat je aan geen enkele maatstaaf hoeft te voldoen en dat waar je nu bent precies is waar je op dit moment moet zijn.

Maak van jezelf geen slachtoffer, welke “shit” je ook hebt meegemaakt of hebt moeten doorstaan. Blijf niet hangen, maar maak van je “shit” je kracht. Het maakt je sterk en die power kan je goed gebruiken in je leven om jezelf te kunnen zijn en het beste uit jezelf te halen. Wees gelukkig met wie je nú bent, want als jij jezelf niet de moeite waard vindt, wordt het verrekte lastig om een gelukkig leven te hebben.

Zet jezelf dus op 1 en laat die belemmerende overtuigingen over jezelf los. Ga staan voor wie jij bent en wat je kan! Het maakt jou in alle opzichten een beter en leuker mens en alleen dan zal je van grote waarde kunnen zijn én blijven, voor zowel jezelf als voor anderen. En zeg nou eerlijk, zou dat niet een geweldig gevoel zijn?

Ik geef toe dat het niet altijd gemakkelijk is. Je wordt zo snel opgeslokt door allerlei andere ‘dingen’ in het alledaagse leven. Maar als je iets wilt veranderen in je leven, dan moet je daar in investeren en als je dan toch moet investeren investeer dan in jezelf! Bedenk goed hoe jij je tijd wilt besteden en waar aan. Het lijkt soms misschien dat anderen meer tijd hebben dan jij, maar we hebben toch echt allemaal 24 uur in een dag zitten.

Besef dat jouw tijd kostbaar is! Door wat meer tijd te steken in jezelf en in wat voor jou belangrijk is zal je merken dat er ruimte in je leven komt voor meer rust, balans en geluk. Voor mij was het de allerbeste investering ooit! En het is nog gratis ook;-)

3. Droom groots

Durf jij groots te dromen? Dan bedoel ik niet ’s nachts in je bed, maar écht groots en schaamteloos dromen over jouw diepste verlangens, zonder ‘limits’. Dromen over datgene wat jij diep van binnen het liefst zou willen en over de persoon die jij het allerliefst zou willen zijn. Zónder angst of enige schaamte. Klinkt mooi, al zeg ik het zelf, maar in de praktijk blijkt dit toch lastiger te zijn dan het klinkt.

Ben jij van het “doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg” principe, dan vind je het waarschijnlijk ‘mega-zweverig’ wat ik je allemaal vertel. Je doet ‘gewoon’ je ding, omdat dit ‘gewoon’ zo hoort of omdat dit van je verwacht wordt en bovendien moet er ook ‘gewoon’ brood op de plank komen.

Je vindt dromen niet ‘gewoon’ en het hoort niet en het kan niet en het is niet realistisch. Voor jou reden genoeg om het vooral niet te doen en ‘gewoon’ je leven te leven zoals het nu is, dat is namelijk prima. “Well, that’s your call”.

Maar misschien ben jij nou juist iemand die de status ‘prima’ niet voldoende vindt als het om jouw leven gaat. Jij gaat liever voor een leven wat meer dan alleen prima is. Jij wilt geen stressvol leven waarin er allesbehalve een balans is tussen werk en privé. Dan ben je vooral bezig met het ‘pleasen’ van anderen i.p.v. te doen waar jij zelf gelukkig van wordt.

Jij wilt een betekenisvol leven waar je het werk kunt doen waar je echt blij van wordt en waar tijd is voor de dingen die er voor jou écht toe doen. Een leven waarin je kunt genieten en gelukkig bent. Klinkt goed toch?

Je weet misschien best wel wat je wilt, maar weet je alleen niet hóe. Je wilt wel groots dromen, maar je doet het niet echt. Er is iets wat je tegenhoud. Bijvoorbeeld door wat anderen ervan vinden of omdat het niet voldoet aan de zogenaamde ‘maatschappelijke maatstaven’ of door (ja hoor, daar zijn ze weer) de belemmerende gedachten waarover ik het had bij punt 1 in dit blogartikel).

Het is namelijk meer dan waarschijnlijk dat, zodra jij gaat denken aan wat je heel graag zou willen, er in je hoofd gelijk allerlei alarmbellen, sirenes en knipperlichten afgaan, die dingen zeggen als: “Wie ben jij dat je denkt dat je dat kunt?” of “Pas op! Dit is buiten je comfortzone en dus héél gevaarlijk!” of “Daar ga je geen droge boterham mee verdienen” of “Dat lukt toch nooit”, etc etc.

Vraag jezelf ook hierbij weer af waar deze (belemmerende) gedachten vandaan komen en of deze gedachten daadwerkelijk waar zijn.

Zolang jij niet echt durft te dromen, zullen ze ook nooit waarheid worden. Begin met groots dromen, dan zal je zien dat er eindeloos veel mogelijkheden zijn. Weg met al die belemmeringen en ga eindelijk je dromen achterna. Het is nooit te laat!

4. Creëer urgentie

Heb je wel eens gehoord van deze quote? “A dream without a plan is just a wish”. Het is zó waar! Als je ergens van droomt en iets graag wilt, maar je handelt er vervolgens niet naar, dan zal die droom een droom blijven en niet meer dan dat. Ik vertel hier niks nieuws, we weten het allemaal wel, maar waarom is het dan toch zo vreselijk moeilijk om ergens écht 100% voor te gaan?

Waarom stellen we iets eindeloos uit en laten we ons elke keer weer afleiden door van alles en nog wat? Het antwoord hierop is eenvoudiger dan je denkt. Er is dan namelijk een ‘gebrek aan urgentie’! Je kunt iets nog zo graag willen, maar zonder urgentie gaat het niet lukken. Dan zal je het blijven uitstellen óf er niet voor de volle 100% voor gaan óf er halverwege toch weer mee stoppen.

Urgentie is consistentie. Daarmee bedoel ik dat iets pas daadwerkelijk kans van slagen heeft als er een gevoel van urgentie aan te pas komt. Je vraagt je nu waarschijnlijk af wat ik hier precies mee bedoel en hoe je aan urgentie komt. Lees in dat geval vooral verder, want dat leg ik je hier uit.

Urgentie is iets wat je moet voelen. Je voelt niet alleen dat je iets graag wilt, maar je voelt in je hele lijf dat je het gewoon móet doen! Daar zit een groot verschil. Normaal ben ik niet zo’n voorstander van ‘dingen móeten’, maar als je niet voelt dat je er nú voor moet gaan en het niet meer moet uitstellen en dat je je niet meer moet laten afleiden, wat zijn je dromen dan waard? Vaak voelen we dit pas als er ook echt iets vanaf hangt, bijvoorbeeld als je iets te verliezen hebt.

Stel je nu eens voor dat je morgen te horen krijgt dat je nog hooguit een half jaar te leven hebt, wat zou dit met je gevoel van urgentie doen denk je? Het gevoel van urgentie is dan dermate hoog, dat je niet langer wil wachten en dus ook direct in actie komt. Je denkt: “Het moet nú, want…”. Je gaat dan ineens dingen doen die je altijd hebt willen doen, maar anders niet zo snel gedaan zou hebben.

Dingen waar je blij van wordt en energie van krijgt. Je kunt ineens zonder moeite in een korte tijd een complete bucketlist afwerken. Het klinkt nu misschien allemaal wat dramatisch, maar als je er goed over nadenkt is het toch heel erg dat we eerst een heftige boodschap als deze nodig hebben om erachter te komen wat we écht willen? En dat we het dan ook pas echt gaan dóen?

Zou het niet mooi zijn als je al deze dingen zou doen zonder zo’n heftige boodschap? Dat je nú de dingen gaat doen die je het liefst zou willen doen en het leven gaat leven zoals je dit het liefst zou willen leven.

Wederom goed nieuws voor jou! Dit gevoel van urgentie kan je namelijk zelf creëren. Allereerst door eens realistisch te kijken naar je leven nu en de dromen die je hebt. En zeg dan eens eerlijk, hoe zeker ben jij er eigenlijk van dat jij een langer leven hebt dan iemand die wel zo’n heftige boodschap heeft gehad? Precies!

Dat weten we helemaal niet! Toch leven we vaak alsof we alle tijd van de wereld hebben en komen we pas in actie als er urgentie aan te pas komt. Dan pas is iets belangrijk genoeg om niet langer uit te stellen en ergens helemaal voor te gaan en gek genoeg lukt het dan ook nog eens. Ik geef je een voorbeeld:

Situatie 1 (gebrek aan urgentie): Je begint bijvoorbeeld aan een ‘Sonja Bakker-dieet’, omdat je vindt dat je niet slank genoeg bent. Na een paar weken blijkt het voor geen meter te werken, stop je er mee en is het allemaal “Sonja’s” schuld dat het niet lukte.

Situatie 2 (urgentie aanwezig): Stel dat je bijvoorbeeld aan hetzelfde dieet begint nadat je dokter dit geadviseerd heeft, omdat het zeer schadelijk zal zijn voor je gezondheid als je dit niet doet.

Zie je hier het verschil in motivatie en urgentie?

Kijk naar de eerste situatie. Is dit echt Sonja’s schuld? Of kan het misschien een héél ienie mienie klein beetje aan je motivatie liggen? Oké, niet elk dieet zal even goed werken, maar waar het in deze situatie om gaat is toch echt wel het gebrek aan urgentie. Het kan best zo zijn dat jij jezelf niet slank genoeg vind, maar een erg sterke motivatie is het niet waardoor er ook niet urgentie is.

In de tweede situatie is de motivatie vele malen sterker, wat het gevoel van urgentie enorm vergroot en waardoor de kans van slagen ook veel groter is. Ja, dat betekend vaak ook dat je uit je comfort zone moet komen en niet moet blijven hangen in een gevoel van zekerheid en veiligheid. Pas als je uit je comfort zone durft te komen en een stukje zekerheid durft op te geven, dan wordt het gevoel van urgentie alleen maar groter en daarmee de mogelijkheden voor jou meer.

Kortom, als jij iets wilt bereiken, bedenk dan goed voor jezelf wat er vanaf hangt als je het niet doet en wat het je brengt als je het wél doet. Zo creëer je voor jezelf een gevoel van urgentie en zal het makkelijker zijn om ook daadwerkelijk in actie te komen, focus te houden en je doel te bereiken.

5. Goed is goed genoeg

‘Perfectionisme’, is dat nou iets goeds of niet?

Laat ik positief beginnen door te zeggen dat een beetje perfectionisme zeker geen kwaad kan. Het kan ervoor zorgen dat je het beste uit jezelf haalt en het je prestaties verhoogd. Dat klinkt natuurlijk mooi, maar in de meeste gevallen van perfectionisme is het een groot struikelblok en een enorme stressfactor. Perfectionisme wil namelijk zeggen dat je streeft naar perfectie en waarbij falen een echte ’no go’ is.

Hierdoor zal niets ooit goed genoeg zijn en zal je nooit tevreden zijn over jezelf, je werk, je relatie, je leven of wat dan ook. Streven naar perfectie zorgt daarnaast voor ‘uitstelgedrag’ waardoor je bepaalde dingen maar gewoon helemaal niet doet ook al wil je ze nog zo graag, want “als het niet perfect is, laat dan maar zitten”.

Herken je dat? Je wacht op een “perfect” moment om te doen wat je het liefst zou willen doen, maar het lijkt niet te komen. Je stelt het steeds uit naar een voor jouw idee beter moment en dit uitstelgedrag zorgt er uiteindelijk voor dat je het helemaal niet doet. Door de lat altijd maar zo hoog te leggen bereik je niet de dingen die je wilt bereiken, omdat het gewoonweg nooit goed genoeg is.

Daarnaast kost het streven naar perfectie ontzettend veel energie, wat vervolgens zorgt voor veel stress en uiteindelijk zelfs kan zorgen dat je overspannen raakt of een burn-out krijgt.

Ik ben zelf een geboren perfectionist en ik kan je vertellen dat het me nog maar weinig positiefs heeft gebracht. Door mijn perfectionisme ben ik al heel wat keren op mijn ‘bek’ gegaan met uiteindelijk tot gevolg dat ik overspannen raakte. Sindsdien heb ik mezelf aangeleerd dat ‘de lat een stuk lager leggen’ ook helemaal prima is.

Sterker nog, het heeft ervoor gezorgd dat ik hierdoor juist wél de dingen doe die ik het liefst doe en waardoor ik mijn leven leef zoals ík dat wil. Nu sta ik veel relaxter in het leven en ik ben van mening dat dit iedereen in zoveel opzichten een leuker en gelukkiger mens maakt.

Is de perfectionist in mij nu helemaal verdwenen? Nee, zeker niet. Ook ik blijf het een uitdaging vinden, want je slaat het er niet even uit. Maar je kunt jezelf hierin gelukkig wel trainen. Ook dit is weer een verandering van mindset en zorgt ervoor dat je heel anders naar de dingen gaat kijken en veel beter in staat bent om ergens écht voor te gaan in plaats van het eindeloos uit te stellen, omdat het gewoonweg nooit goed genoeg is.

Voor mij betekend perfectie nu het accepteren van dat wat niet perfect is. Het geeft zoveel meer rust en daarnaast zorgt het ervoor dat je je veel meer gaat focussen op dat wat er écht toe doet. Hierdoor zal datgene wat jij daadwerkelijk wilt veel meer kans van slagen hebben. Minder perfect = meer effect.

Vraag jij jezelf wel eens af op welk “perfect” moment je precies wacht? Als je genoeg geld hebt? Als je een vaste baan hebt? Als je kinderen uit huis zijn? Als je met pensioen bent? Maar is dat dan ook echt het perfecte moment? Nee! Je stelt iets uit tot een zogenaamd “perfect moment” dat niet bestaat en doe je het dus uiteindelijk helemaal niet.

Als je het mij vraagt is het moment altijd nú!

Houd jezelf dus niet langer gevangen in het web van perfectionisme. Zodra je jezelf daar uit bevrijd, gaan er oneindig veel deuren voor je open! Is het dan perfect? Nee, het is goed en dat is goed genoeg!

6. Respectvol schijt hebben

Iedereen doet het wel eens, de een meer dan de ander. Het gebeurt vaak ongemerkt, maar het kost ons wel bakken met energie. Waar ik het over heb is ‘bezig zijn met wat anderen ergens van vinden’.

Van nature hebben we behoefte aan bevestiging. Bevestiging om te weten dat we iets goed doen, op de goede weg zitten of een goede keuze maken. Automatisch betrek je daar dan anderen bij, zij kunnen je daar vast bij helpen. Klinkt allemaal best logisch toch? Dat is het ook, maar tegelijkertijd een van de grootste valkuilen en stressfactoren die er zijn.

Wie zegt namelijk dat al die anderen weten wat goed voor jou is en of jij een goede keuze maakt en of jij wel/niet op de goede weg zit? Onthoud goed dat niemand dat beter weet dan jijzelf!

Voordat je het zelf door hebt word je (onbewust) afhankelijk van deze bevestigingen en krijg je ook een heleboel meningen en ‘goedbedoelde’ adviezen zónder dat je daar om gevraagd hebt. Behoorlijk irritant, maar vervelender nog, je kunt er enorm onzeker van worden. Dit zorgt ervoor dat je geen keuzes meer gaat maken vanuit jezelf, maar vanuit de gedachte wat een ander ergens van vindt.

Zodra je voor een bepaalde keuze komt te staan of er is iets dat je graag zou willen doen in je leven, verschijnen er gelijk allerlei gedachten door je hoofd ofwel ‘excuses’ waarom je iets vooral niet moet doen.

VOORBEELD:

Idee: “Ik denk dat ik mijn haar kort knip”.

Gedachte: “Of misschien toch maar niet, wat zullen ze ervan vinden?”. Idee: “Ik ga gewoon mijn baan opzeggen en op zoek naar iets anders”. Gedachte: “Misschien toch maar niet, dat vinden ze vast geen goed idee”. Idee: “Ik zeg de afspraak af, ik ben moe en heb zin om lekker te Netflixen”.

Gedachte: “Of zal ik toch maar gaan? Ze vinden het vast niet leuk als ik niet kom en ze begrijpen het vast niet”.

Dit soort gedachten zijn niet vreemd en veel mensen zullen dit herkennen, maar als je er goed over nadenkt, vind je het dan ook geen treurige gedachte dat we ons zo laten beïnvloeden door wat “zij” ergens van vinden en we daardoor niet de dingen doen die we ‘eigenlijk’ zouden willen doen?

Zou je ook niet gewoon wat meer ‘schijt’ willen hebben en tegen jezelf willen zeggen: “Who f*cking cares wat ZIJ ervan vinden! Het is toch míjn leven?!” Zeg eens eerlijk, zou dat niet heerlijk zijn? En nee, ik ga me niet verontschuldigen voor mijn taalgebruik, want dit omschrijft nou eenmaal heel duidelijk waar het om gaat en ik heb er gewoon even ‘schijt’ aan wat anderen daarvan vinden. You get the point, right? 😉

Nu wil je natuurlijk weten hóe je meer schijt gaat krijgen, vooral als dit van nature niet helemaal in je zit? Laat ik beginnen met zeggen dat meer schijt hebben niet betekend dat je nooit meer naar anderen hoeft te luisteren en dat je tegen alles en iedereen je middelvinger moet opsteken. Sommige mensen bedoelen het namelijk echt wel goed als ze hun mening of advies aan je geven, doe het daarom met respect.

Als iemand jou hun mening of advies geeft en jij hebt sterk het gevoel dat jou dat niet verder gaat helpen, hoef je daar dus ook helemaal niets mee te doen. Je zegt gewoon in gedachte: “Bedankt, maar nee!”. Dat is “respectvol schijt hebben”. Het houd in dat je meer gaat geven om wat jíj wilt en minder om wat anderen vinden!

Je hoeft niet iedereen tevreden te houden. Hoe leuk dat ook zou zijn, het is niet reëel. Accepteer dat niet iedereen het altijd met jou eens zal zijn en dat ze soms niet begrijpen waarom jij een bepaalde keuze in je leven maakt. Als ze het niet begrijpen wil dat niet meteen zeggen dat ze je niet accepteren zoals je bent en dat ze je niet blijven steunen, ongeacht de keuze die je maakt.

Meningen zullen er altijd zijn, daar verander je niets aan. Wat je wél kunt veranderen is wat jij ermee doet. Blijf je anderen ‘pleasen’ en jezelf daarmee tegenhouden, klein houden of zelfs ongelukkig maken? Óf ga je meer (respectvol) schijt hebben en staan voor wie je bent en waar je van droomt, ongeacht wat anderen daarvan vinden?

You can do this!

Heb je het hele artikel uitgelezen? Goed bezig! Dat is stap 1 naar een hele positieve verandering in jouw leven! Ben je ook van plan om met de oefeningen aan de slag te gaan om ervoor te zorgen dat je nu ook echt die regie gaat pakken en het leven gaat creëren dat jij zooo graag wilt? Geweldig! Dan is het nu echt jouw tijd. Dit gaat je zoveel goeds brengen!

Natuurlijk werkt het alleen als je er elke dag mee bezig bent. Je kunt 1 oefening per dag doen, maar meerdere op een dag kan uiteraard ook. Doe het op jouw manier en op een moment van de dag dat het jou goed uitkomt. Voordeel is dat de meeste oefeningen gemakkelijk te doen zijn door de dag heen, of je nu boodschappen doet, aan het werk bent, in de auto zit..etc. Je kunt dan bijvoorbeeld op een later moment die dag de resultaten opschrijven.

Moet je het nu zelf doen en laat ik je aan je lot over? Nee, natuurlijk niet! Heb je na het lezen van dit artikel vragen over de inhoud of over hoe je nu verder moet, stuur dan een mailtje naar info@puurmindsetacademy.nl of laat het me hieronder hier weten!

Jerik van Nuenen
Ik help mensen om de beste versie van zichzelf te worden. Op Puur Mindset Academy.nl laat ik zien welke stappen je hiervoor allemaal kunt ondernemen en welke tools je kunt toepassen. Ook deel ik regelmatig toffe en super waardevolle tips en technieken, dit doe ik zowel op deze website, als op mijn social media kanalen en podcast.

Wellicht vind je dit ook interessant

Hoe Bouw Je Blijvend Zelfvertrouwen Op?

Er zijn hele goede manieren om je zelfvertrouwen op te bouwen. Je hebt niet van de ene op de andere dag meer zelfvertrouwen. Met de juiste strategieën en mentaliteit verander je de manier waarop je naar jezelf kijkt.

Lees verder

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Om deze website goed te laten werken, te optimaliseren en personaliseren worden er cookies geplaatst. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close