Wat is mindfulness?

Mindfulness betekent simpelweg: volledig bewust zijn van de huidige ervaring. Je kunt het woord ‘mindfulness’ vertalen met ‘opmerkzaamheid’ of‘ aandachtigheid’. Uit deze woorden spreekt openheid. Aandachtigheid richt zich vooral op opmerken. Dit is iets anders dan ‘aandacht’ en ‘concentratie’, waarbij je je richt op één onderwerp.

Met mindfulness richt je je aandacht op het heden. Je laat even alle gedachten voor ‘straks’, ‘morgen’ of ‘gisteren’ varen, en houdt je bezig met wat je nu aan het doen bent.

Mindfulness zorgt voor meer innerlijke rust, meer focus en betere prestaties. Het zorgt er mede voor dat je meer ruimte voor jezelf creëert, waardoor je je meer bewust kunt worden van jezelf.

Waar je aandacht is, daar ben je. Mindfulness gaat over de kunst om aanwezig te zijn in het hier en nu. Met mindfulness leef je intenser en bewuster. Door vaker je aandacht te sturen, leer je afstand te nemen van de spinsels in je hoofd. Je kunt je beter concentreren, je ontspant gemakkelijker. De geest wordt rustiger.

Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren. Hierdoor vang je stressprikkels eerder en beter op en ga je anders om met gedachtepatronen die niet behulpzaam zijn. Er ontstaat een hogere mate van bewustwording en je kunt beter je grenzen bewaken.

Reactie plaatsen

Wat is mindfulness?

Mindfulness betekent simpelweg: volledig bewust zijn van de huidige ervaring. Je kunt het woord ‘mindfulness’ vertalen met ‘opmerkzaamheid’ of‘ aandachtigheid’. Uit deze woorden spreekt openheid. Aandachtigheid richt zich vooral op opmerken. Dit is iets anders dan ‘aandacht’ en ‘concentratie’, waarbij je je richt op één onderwerp.

Met mindfulness richt je je aandacht op het heden. Je laat even alle gedachten voor ‘straks’, ‘morgen’ of ‘gisteren’ varen, en houdt je bezig met wat je nu aan het doen bent.

Mindfulness zorgt voor meer innerlijke rust, meer focus en betere prestaties. Het zorgt er mede voor dat je meer ruimte voor jezelf creëert, waardoor je je meer bewust kunt worden van jezelf.

Waar je aandacht is, daar ben je. Mindfulness gaat over de kunst om aanwezig te zijn in het hier en nu. Met mindfulness leef je intenser en bewuster. Door vaker je aandacht te sturen, leer je afstand te nemen van de spinsels in je hoofd. Je kunt je beter concentreren, je ontspant gemakkelijker. De geest wordt rustiger.

Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren. Hierdoor vang je stressprikkels eerder en beter op en ga je anders om met gedachtepatronen die niet behulpzaam zijn. Er ontstaat een hogere mate van bewustwording en je kunt beter je grenzen bewaken.

Reactie plaatsen

Wat is mindfulness?

Mindfulness betekent simpelweg: volledig bewust zijn van de huidige ervaring. Je kunt het woord ‘mindfulness’ vertalen met ‘opmerkzaamheid’ of‘ aandachtigheid’. Uit deze woorden spreekt openheid. Aandachtigheid richt zich vooral op opmerken. Dit is iets anders dan ‘aandacht’ en ‘concentratie’, waarbij je je richt op één onderwerp.

Met mindfulness richt je je aandacht op het heden. Je laat even alle gedachten voor ‘straks’, ‘morgen’ of ‘gisteren’ varen, en houdt je bezig met wat je nu aan het doen bent.

Mindfulness zorgt voor meer innerlijke rust, meer focus en betere prestaties. Het zorgt er mede voor dat je meer ruimte voor jezelf creëert, waardoor je je meer bewust kunt worden van jezelf.

Waar je aandacht is, daar ben je. Mindfulness gaat over de kunst om aanwezig te zijn in het hier en nu. Met mindfulness leef je intenser en bewuster. Door vaker je aandacht te sturen, leer je afstand te nemen van de spinsels in je hoofd. Je kunt je beter concentreren, je ontspant gemakkelijker. De geest wordt rustiger.

Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren. Hierdoor vang je stressprikkels eerder en beter op en ga je anders om met gedachtepatronen die niet behulpzaam zijn. Er ontstaat een hogere mate van bewustwording en je kunt beter je grenzen bewaken.

Reactie plaatsen

Wat is mindfulness?

Mindfulness betekent simpelweg: volledig bewust zijn van de huidige ervaring. Je kunt het woord ‘mindfulness’ vertalen met ‘opmerkzaamheid’ of‘ aandachtigheid’. Uit deze woorden spreekt openheid. Aandachtigheid richt zich vooral op opmerken. Dit is iets anders dan ‘aandacht’ en ‘concentratie’, waarbij je je richt op één onderwerp.

Met mindfulness richt je je aandacht op het heden. Je laat even alle gedachten voor ‘straks’, ‘morgen’ of ‘gisteren’ varen, en houdt je bezig met wat je nu aan het doen bent.

Mindfulness zorgt voor meer innerlijke rust, meer focus en betere prestaties. Het zorgt er mede voor dat je meer ruimte voor jezelf creëert, waardoor je je meer bewust kunt worden van jezelf.

Waar je aandacht is, daar ben je. Mindfulness gaat over de kunst om aanwezig te zijn in het hier en nu. Met mindfulness leef je intenser en bewuster. Door vaker je aandacht te sturen, leer je afstand te nemen van de spinsels in je hoofd. Je kunt je beter concentreren, je ontspant gemakkelijker. De geest wordt rustiger.

Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren. Hierdoor vang je stressprikkels eerder en beter op en ga je anders om met gedachtepatronen die niet behulpzaam zijn. Er ontstaat een hogere mate van bewustwording en je kunt beter je grenzen bewaken.

Reactie plaatsen